Where should we travel next?

17 augustus 2018 - Haaksbergen, Nederland

In april smeedden we de eerste plannen voor een grote reis. Eigenlijk al vrij snel kwamen we uit op Amerika, de VS. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Hoe zal het zijn de 'grote plas' over te steken? Wat zullen we daar aantreffen? Kunnen we ver van huis ook onze vakantiedraai vinden? Wat willen we gaan doen? Hoe lang gaan we weg? Maken we een rondreis?

Een reis door het oosten van de VS is het uiteindelijk geworden. En wel van 11 september (ja, inderdaad Nine Eleven...) tot 4 oktober. In hele grote lijnen: van New York naar de Niagara Falls en dan naar beneden afdalend via Lancaster, Washington DC, Roanoke, Great Smokey Mountains, Chattanooga, Jackson, New Orleans, naar het einddoel Miami! Een reis met een mix van steden, cultuur en natuur. En van te voren maken we niet teveel plannen voor wat we willen bezoeken en wat we gaan doen. We willen ons vooral laten verrassen door het land, de streek en de mensen. Per dag kijken we wat er op ons pad komt. Dat moet ook tot uiting komen in dit blog: een verzameling verslagjes en opvallende zaken. Misschien interessant voor anderen, misschien niet. Maakt niet uit. Het is vooral onze reis.

We vliegen van Amsterdam naar New York. Na een paar dagen New York gaan we met onze huurauto op pad. Op elk tussenstation blijven we een aantal dagen. Vanuit New Orleans vliegen we naar Miami. De terugreis gaat van Miami met een tussenstop in Atlanta naar Schiphol.

Na een compacte en overzichtelijke rondreis door Denemarken, is dit toch een fikse opschaling van onze reisvaardigheid. Maar met een bijbehorende Amerikaanse wagen, moet dat vast goed te doen zijn!

slee

Eerste wapenfeit is er: onze ESTA aanvragen zijn goedgekeurd.